Helderzienden Online
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 


Rechercher Geavanceerd zoeken

Laatste onderwerpen
» voorstellen
gezondheid Emptywo apr 07, 2010 5:15 pm van steenbok

» *** Nieuw!!! *** Helderzienden Online HAPPY HOUR
gezondheid Emptyza maa 27, 2010 10:52 am van Admin Sonja

» smsjes
gezondheid Emptyvr jan 01, 2010 5:06 pm van Beautyke

» smsjes
gezondheid Emptydo nov 12, 2009 10:37 pm van missesmeralda05

» Kelly van chat zondag
gezondheid Emptyzo sep 20, 2009 2:51 pm van Bianca

» hoe werkt dit?
gezondheid Emptydi sep 01, 2009 6:35 pm van e

» Naar huis praten.
gezondheid Emptyza aug 29, 2009 3:53 pm van Bianca

» Chat Bianca Storing voor client
gezondheid Emptyza aug 22, 2009 11:56 am van Bianca

» inzicht 17 aug
gezondheid Emptyma aug 17, 2009 5:13 pm van Bianca

Affiliates
gratis forum

gezondheid

2 plaatsers

Ga naar beneden

gezondheid Empty gezondheid

Bericht  LPtje di nov 20, 2007 12:14 am

Ik sprak van het weekend een persoon we gingen nogal redelijk diep onderwerp en wat men tegen me zei begreep ik niet zo en dat is: de mens die innerlijk het spoor bijster is of met emoties geen weg weet dat gaat neerslaan op je lichaam dat men dus jezelf ziek kan maken..
Ik ben al 5 jaar aan de gang met me gezondheid iedere keer zei men het komt goed vertrouw erop maar helaas het vertrouwen is weg want nog steeds heb ik problemen na verscheidene operaties..
Mijn vraag is dus zouden jullie het dan proberen op het alternatieve om die emoties een plaats te kunnen geven of het vertrouwen van de artsen blijven nemen en gewoon medicatie proberen tot het weer op operatie uitdraait?
Ben die spirale cirkel beetje beu en wil terug gaan leven zoals iedere mens zonder al die beperkingen..
sunny Marijke sunny
LPtje
LPtje

Aantal berichten : 11
Leeftijd : 42
Woonplaats : Kempen
Registration date : 01-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

gezondheid Empty Re: gezondheid

Bericht  Jeannette* di nov 20, 2007 1:19 am

Hallo Marijke.

Emotie en vast blijven zitten in een soort spiraal kan zeker lichaamelijke klachten uitvoortkomen. Zeker zo erg dat operatie het gevolg is of een lange periode aan de medicijnen het ergste je levenlang

Denk zeker dat het de moeitewaard is om je hier in te gaan verdiepen. Zelf heb ik ervaring ik had een voetbalknie de meniscus was vergroot en lag klem tussen mijn knieschijven , kon de trap niet af en verging van de pijn. Ik had toen destijds een vriendin die een praktijk had (heef ze nog) ze magnetiseert. na enkele behandelingen was de meniscus zo verkleind dat ze met haar handen weer op de goede plek drukte. Gelukkig hoefde er geen operatie aan te pas te komen. Dit is al 14 jaar geleden en geen last meer gehad.

Ik kon al wat ze in haar handen had. Mijn Moeder slikte al een lange periode medicijnen voor de ziekte van Pakison. Ze was net als prins Claus, na 4 maanden elke week behandeld. Ze was wel ondecontrolen bij de huisarts en die is met afbouw van medicatie begonnen. Wat later bleek dat ze helemaal niet die ziekte had enkel ze was altijd druk in de zaak te veel stress zenuwen niet meer onder controlen symptomen leken op Pakison. Ze gebruikt al jaren geen medicijnen meer en ik heb mijn moeder terug hoe ze voor dien was. Nu is ze 82 jaar en super sterk en krachtig.

Ik weet zelf zwaren epilepties aanvallen van een kind door haar er af is gekomen. De ouders heb ik zelf gesproken, kan nog wel meer hier neer zetten.

Mij lijkt het de moeite waard.....

Liefs Jeannette:flower:

Jeannette*

Aantal berichten : 37
Woonplaats : gelderland
Registration date : 03-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

gezondheid Empty Re: gezondheid

Bericht  Gast do nov 22, 2007 1:49 am

Lieve Marijke,

Als Reiki behandelaar kan ik je zeker bevestigen dat onverwerkte emoties kunnen leiden tot zeer pijnlijke klachten en allerlei aandoeningen. Als je, na zoveel jaren dokteren nog steeds geen resultaat hebt geboekt, kan het inderdaad het proberen waard zijn je op het alternatieve circuit te begeven.

Reiki pakt bijvoorbeeld niet alleen de pijn aan, maar ook de stress die met de ziekte samenhangt. Een tennisarm of zelfs RSI zijn heel goed met reiki te behandelen, regelmatig terugkerende hoofdpijnen ook. Vergeet niet dat medicijnen een vaak vervelende bijwerking hebben en zelfs een afhankelijkheid kunnen creëren. (Denk aan de verslavende werking van slaapmiddelen en antidepressiva). Van Reiki is bekend dat het een vermindering van het aantal medicijnen kan bereiken. Dat houdt niet direct in dat alle pijnstillers in de vuilnisbak kunnen, maar een flinke mindering op je medicatie is zeker haalbaar.

Naast Reiki voor pijn- en stressbestrijding, heb ik zelf buitengewoon goede ervaringen met een osteopaat, zeker huilbaby's kunnen hier vaak terecht. Heb je een whiplash of n flinke klap opgelopen door een lelijke val, bezoek dan alsjeblieft een osteopaat. Een osteopaat is een fysiotherapeut met orthopedische kwaliteiten. Dirk (een collega van de lijn, heeft Quantum Touch. Wellicht kan hij hieronder wat meer schrijven wat daar de mogelijkheden van zijn.

Voor traumaverwerking kun je denken aan emotioneel lichaamswerk. Transformational Breathing is daar een mooi voorbeeld van. Vaak lopen mensen jaren bij een psycholoog die door middel van gesprekken iemand emotioneel probeert te helpen. Dat werkt tot op een zekere hoogte. Iemand die bijv. jarenlang sexueel misbruik heeft meegemaakt, snapt op een gegeven moment best wel wat het effect is geweest en wat het bij haar/hem mentaal heeft teweeggebracht. Vaak kunnen mensen met een trauma later exact aangeven wat er is gebeurd, hoe het is gebeurd en wat het deed. Ze rationaliseren hun verhaal als het ware. Alleen is het daarmee nog niet verwerkt. De emoties van dat moment geven nog steeds onrust. Als ze na gaan denken over wat en hoe ze op dat moment voelden, komen ze zichzelf tegen. Ze komen dan in 1 keer terug in dat moment en dat willen ze vermijden omdat dat heel bedreigend is.

Op het moment van de traumatische gebeurtenis ontstaat er een geweldige overlevingsdrang die ervoor zorgt dat emoties worden verdrongen. Dit is nodig om ervoor te zorgen dat de persoon de vaak levensbedreigende situatie overleeft. Gevoel en verstand worden gesplitst. Het gevoel wordt verdoofd door middel van dissociatie (muziek horen, andere kant op kijken, denken dat het gebeurt met een andere persoon. De persoon gaat daarna als het ware mentaal overleven. Zodra de persoon met gevoel wordt geconfronteerd loopt hij ervan weg.
Emotioneel lichaamswerk zorgt ervoor dat mensen terugkomen bij hun gevoel en bouwt tegelijkertijd aan de eigenwaarde.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Liefs,

Abigail

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezondheid Empty Re: gezondheid

Bericht  LPtje do nov 22, 2007 2:07 pm

Hey Very Happy ,
Alvast bedankt om jullie reacties Wink ..
Reiki heb ik een hele tijd gevolgd enkel ik voelde me er achteraf niet zo goed bij telkens als ik thuiskwam heerstte er onrust.. heb het sindsdien niet meer gedaan.
Dan me beste vriendin me maatje heeft toen met magnetiseren geprobeerd en dat had me pijnen wel verlicht als het ware en daar voelde ik me goed bij.

Naast Reiki voor pijn- en stressbestrijding, heb ik zelf buitengewoon goede ervaringen met een osteopaat, zeker huilbaby's kunnen hier vaak terecht. Heb je een whiplash of n flinke klap opgelopen door een lelijke val, bezoek dan alsjeblieft een osteopaat. Een osteopaat is een fysiotherapeut met orthopedische kwaliteiten. Dirk (een collega van de lijn, heeft Quantum Touch. Wellicht kan hij hieronder wat meer schrijven wat daar de mogelijkheden van zijn
---> Dit is niet meer mogelijk voor me mogen ze ook niet meer toepassen op me aangezien ik 2 discusprotheses heb en recent een heupprothese..
Het probleem ligt vooral dat me lichaam me bot afbreekt op jonge leeftijd en de ene onsteking na de andere zoals nu in me heup na 3 maand kan ik nog steeds me been niet plooien en arts zegt medicatie medicatie met gevolg dat ik er andere problemen bij krijg zoals bloedwaarden die niet kloppen erge ijzertekort en lage bloeddruk.
En verschillende keren darminfecties.

Op het moment van de traumatische gebeurtenis ontstaat er een geweldige overlevingsdrang die ervoor zorgt dat emoties worden verdrongen. Dit is nodig om ervoor te zorgen dat de persoon de vaak levensbedreigende situatie overleeft. Gevoel en verstand worden gesplitst. Het gevoel wordt verdoofd door middel van dissociatie (muziek horen, andere kant op kijken, denken dat het gebeurt met een andere persoon. De persoon gaat daarna als het ware mentaal overleven. Zodra de persoon met gevoel wordt geconfronteerd loopt hij ervan weg.
Emotioneel lichaamswerk zorgt ervoor dat mensen terugkomen bij hun gevoel en bouwt tegelijkertijd aan de eigenwaarde.
---> Dit klopt heel zeker je durft die emoties niet meer onder ogen te zien en loop er liever van weg dan er keer op keer mee geconfronteerd te worden.
Ik ben een keuze aan het maken met wat voor mij nu het beste zou zijn en dan uitkijken bij welke persoon ik me het beste zou voelen want je geeft een stukje van jezelf vrij dat je keer op keer in bescherming nam.
Zowiezo eerst nog ziekenhuiscontroles en onderzoeken en als ze me dan weer willen opereren haak ik deze keer toch af want dat weegt mentaal veel door en kan ik het idd eens op alternatieve manier proberen waar me gevoel en 'geloof' eerder in ligt.

Lieve en warme groetjes Marijke sunny
LPtje
LPtje

Aantal berichten : 11
Leeftijd : 42
Woonplaats : Kempen
Registration date : 01-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

gezondheid Empty Re: gezondheid

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum