Helderzienden Online
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 


Rechercher Geavanceerd zoeken

Laatste onderwerpen
» voorstellen
Geciteerd naar William Gijssen Emptywo apr 07, 2010 5:15 pm van steenbok

» *** Nieuw!!! *** Helderzienden Online HAPPY HOUR
Geciteerd naar William Gijssen Emptyza maa 27, 2010 10:52 am van Admin Sonja

» smsjes
Geciteerd naar William Gijssen Emptyvr jan 01, 2010 5:06 pm van Beautyke

» smsjes
Geciteerd naar William Gijssen Emptydo nov 12, 2009 10:37 pm van missesmeralda05

» Kelly van chat zondag
Geciteerd naar William Gijssen Emptyzo sep 20, 2009 2:51 pm van Bianca

» hoe werkt dit?
Geciteerd naar William Gijssen Emptydi sep 01, 2009 6:35 pm van e

» Naar huis praten.
Geciteerd naar William Gijssen Emptyza aug 29, 2009 3:53 pm van Bianca

» Chat Bianca Storing voor client
Geciteerd naar William Gijssen Emptyza aug 22, 2009 11:56 am van Bianca

» inzicht 17 aug
Geciteerd naar William Gijssen Emptyma aug 17, 2009 5:13 pm van Bianca

Affiliates
gratis forum

Geciteerd naar William Gijssen

Ga naar beneden

Geciteerd naar William Gijssen Empty Geciteerd naar William Gijssen

Bericht  Didy ma nov 24, 2008 12:39 pm

Ik citeer:
Uit woorden van een Hogere Ziel (uit het boek van william gijsen)

De hogere ziel spreekt:
De toekomst ligt netzolang vast tot je die wijzigt, zolang jij je route volgt, ligt jouw toekomst vast.Ga je nu op een bepaald moment een andere strategie volgen, dan krijg je een andere toekomst.
Mensen die zich er bewust van worden dat ze hun strategie niet hoeven aan te houden maar die kunnen veranderen,buigen hen toekomst om.
Helderzienden kunnen de gevolgen van een gekozen strategie zien, zij zien hoe iemand, bewust of onbewust, van plan is zijn leven aan te pakken zij voorspellen dan die vooropgestelde plannen,Word die persoon zich bewust van het gevolg van zijn daden, of wil hij het gewoon anders dan zal dat nieuwe gewijzigde plan als toekomst gezien worden.De toekomst kan veranderd worden door van weg te veranderen.

William:
U bedoelt als ik morgen in amsterdam een auto ongeluk ga krijgen, ik dat ongeluk kan voorkomen door niet naar amsterdam te gaan?

De hogere ziel:
goed je gaat niet naar amsterdam , maar naar antwerpen.Dan krijg je het ongeluk in antwerpen.Je brengt namelijk geen wijziging aan in het ongeluk je verandert alleen de plaats.
De toekomst kan alleen veranderd worden door de drijfveren voor een toekomstig gedrag te wijzigen. Verander de oorsprong van het ongeluk en het hoeft niet plaats te vinden.

William:
Dus als ik morgen heel voorzichtig met de autorijd en zorg dat ik niet verstrooid ben dan krijg ik geen ongeluk??

De hogere zie": Toch wel, nu probeer je alleen maar de oorzaak van het ongeluk te veranderen en niet de oorsprong.
Oorzaak duidt op een materiele gebeurtenis, een waarneembare aanleiding die aan de basis ligt van wat gaat gebeuren.In jouw voorbeeld is dat het verstrooid zijn. oorsprong duidt op een geestelijke toestand die aan de basis ligt van wat er gebeurt.Bij een oorsprong moet ern een sprong gemaakt worden van het voorval in de materie naar de psychologische instelling.In jouw voorbeeld zou dat je onvrede over de verplichte afspraak in amsterdam kunnen zijn.

Dus omdat jij niet wilt gaan naar waar je onderweg bent, krijg je bijvoorbeeld een dakpan op je komt, zo moet je naar het ziekenhuis en niet naar de afspraak.

William:
Bedoelt u dat mijn geest met behulp van het onderbewuste het ongeluk gebruik tom onder de verplichting van de afspraak uitte komen?

De hogere ziel:
Zoiets ja.In je diepste kern wilde je die afspraak niet.Bij het maken van de afspraak durfde of kon je niet weigeren.Je bent dan toch maar, regen je zin, op weg gegaan.Gelukkig viel die dakpan op je hoofd en hoefde je alsnog niet te gaan.

William:
Ja maar dat is toch veel ernstiger dan die afspraak??

De hogere ziel:
Dat kan zijn, maar je lafheid om nee te zeggen was groter dan je moed om de confrontatie aan te gaan.Die angst zat in je onderbewuste en dat heeft het ongeluk laten plaatsvinden.

William:
Nu gaat u mij vertellen dat alle ongeluk op Aarde ook nog eens door de slachtoffers zelf word veroorzaakt?

De hogere ziel:
Dat klinkt hard he?
Maar zo is het.Die slachtoffers hebben niet naar hen ziel geluisterd en zijn daarom in die slachtoffersituaties terechtgekomen.

William:
Nu spreekt u van een ziel, maar wat moet ik daar in hemelsnaam onder verstaan?

De hogere ziel:
de ziel is jouw kern, jeZelf, dat nooit sterft en steeds verder leeft.Het is dat deel van jezelf dat zich steeds bewust is van haar evolutie en je steeds verder drijft naar de eenheid.In liefde zijn.
Je ziel zit ter hoogte van je zonnevlecht, aan de bovenzijde van je maag op je middenrif.Daar voel je intuitief alle wijsheid die je nodig hebt.

William:
Als ik mijn ziel niet volg krijg ik tegenslag??

De hogere ziel:
Ja en als je je ziel volgt krijg je geluk.
Ofwel ben je bewust van wat je ziel schept, ofwel ben je je er niet van bewust.Maar steeds is het een schepping van je ziel.Voorspoed word " veroorsprongd" door je ziel, tegenspoed door je onderbewuste.De ziel schept de situaties waarin jij terechtkomt.

William:
Ja zeg nu gaat u nog zeggen dat ik zelf de schuld ben van mijn eigen tegenslagen?

De hogere ziel:
Niet de schuld!
Je veroorsprongd ze, maar hebt er geen schuld aan.Door niet je ziel te volgen, veroorsprong jij situaties die je als tegenslagen kunt bestempelen.Je hebt niet de moeite genomen om op je ziel te letten.Dat bedoelde Jezus met de uitspraak : " onwetende kan men niet zondigen"
Stel dat jij op een bepaalde manier iets doet wat achteraf tegenvalt.Je merkt dat je het fout hebt aangepakt, dus ga je het de volgende keer anders aanpakken.Treft jou dan schuld?
Helemaal niet, want jij dacht dat je het goed deed.Had je daaraan getwijfeld, dan had jij het meteen anders aangepakt. Al doende leert men.Je ziel geeft je altijd de juiste manier aan, maar dan moet je natuurlijk wel op je ziel letten.


Mochten jullie meer willen lezen: William Gijssen Maak je hemel op aarde.

Liefs didy
[b]
Didy
Didy

Aantal berichten : 31
Leeftijd : 42
Woonplaats : Noord-Holland :)
Registration date : 30-10-07

http://www.ydid.eu

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum